2018 m. vasario 24 d., šeštadienis
 
English
Į pradžią
VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS TARNYBA
prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos
Kontaktų sąrašas Savanorių pr. 2, LT-03116 Vilnius, Lietuva
Tel. (+370 5) 271 9305
Faks. (+370 5) 271 9306
Į./k. 188608252
Vertikalus meniu




Biudžetinė įstaiga
Įmonės kodas 188608252

Savanorių pr. 2
LT-03116 Vilnius, Lietuva
Tel. (+370 5) 271 9305
Faks. (+370 5) 271 9306

Pasitikėjimo telefonas
8-800 10 112

El.paštas dvks@vsat.vrm.lt

Duomenys apie VSAT prie VRM kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

Aptartos pasienio kontrolės punktų ateities perspektyvos
2018.02.01

Ketvirtadienį įvykusiame Centrinės pasienio kontrolės punktų veiklos koordinavimo grupės posėdyje pasieniečių, muitininkų, Valstybinės augalininkystės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos, Pasienio kontrolės punktų direkcijos bei Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ atstovai aptarė pasienio kontrolės punktų ateities perspektyvas. Daug dėmesio skirta Medininkų pasienio kontrolės punkto infrastruktūros plėtros klausimams.


Susitikimo VSAT centrinėje įstaigoje pradžioje pasieniečių vadas Renatas Požėla apžvelgė per praeitus metus kartu įgyvendintus projektus.

Pagrindinė vykusio posėdžio tema – automobilių srautų pralaidumo didinimas tobulinant pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą.

„Linavos“ prezidento patarėjas Vidmantas Adomaitis įvardijo esminę Medininkų pasienio kontrolės punkto problemą – mažą krovininių automobilių srauto pralaidumą. Jo teigimu, per praeitus metus Lietuvos vežėjai susidūrė ne tik su ilgomis eilėmis prie pasienio kontrolės punktų, bet ir su mažėjančiu Lietuvos kaip tranzitinės valstybės populiarumu. V. Adomaičio teigimu, pagrindiniai mūsų šalies logistikos centrai tapo nebe tokie patrauklūs, o didelis krovinių srautas krypsta į kaimynes Lenkiją bei Latviją. Dėl šių priežasčių Lietuvos vežėjai kasdien patiria kone 100 tūkst. eurų siekiančius nuostolius.

Posėdžio metu buvo atkreiptas dėmesys į šiuo metu Baltarusijos pusėje esančio kelio atkarpos Kamiennyj Log – Minskas platinimo darbus, kuriuos kaimynai planuoja pabaigti 2019 m. Tikėtina, kad atnaujinus šį kelio ruožą į Lietuvą pro Medininkus vykstančių automobilių srautai ženkliai padidės.

Posėdžio metu pasieniečiai išdėstė savo viziją apie laikinus, tačiau, jų požiūriu, efektyvius infrastruktūros sprendimus, kurie sumažintų eiles pasienio punktuose.

Kiek liūdnesnes tendencijas artimiausių dvejų metų laikotarpiu mato muitinės pareigūnai. Muitinės departamento generalinio direktoriaus Arūno Adomėno teigimu, dėl nepakankamo finansavimo muitininkų gretos nuolatos mažėja ir jau šiuo metu pasienio kontrolės punktuose dirba kone 30 proc. mažiau pareigūnų nei yra numatyta. Tikėtina, kad dėl to kovoje su transporto eilių mažinimu vien infrastruktūros plėtros neužteks.

Susitikimo metu buvo aptarti ir siūlymai dėl Lavoriškių bei Šumsko pasienio kontrolės punktų modernizavimo. Taip pat kalbėta apie pasienyje su Rusija turėsiančio veikti naujo Rambyno pasienio kontrolės punkto įrengimo darbus.

Ši koordinavimo grupė buvo įsteigta 2002 m. siekiant pagerinti valstybės institucijų ir įstaigų veiklą pasienio kontrolės punktuose ir užtikrinti, kad asmenims, vykstantiems per valstybės sieną, būtų laiku teikiamos geros kokybės paslaugos. VSAT nuo to laiko taip pat pavesta koordinuoti tikrinimus PKP atliekančių valstybės institucijų, įstaigų bei ūkio subjektų, teikiančių paslaugas, susijusias su pasienio kontrolės punktuose atliekamais tikrinimais, veiklą.

Centrinę PKP veiklos koordinavimo grupę, be jai pirmininkaujančio VSAT vado, taip pat sudaro Muitinės departamento generalinis direktorius, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktorius, Valstybinės augalininkystės tarnybos direktorius ir Pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius.

 

 

 
Atgal   Spausdinti  
© Valstybės sienos apsaugos tarnyba. Visos teisės saugomos. Sprendimas: Idamas, Infostruktūra. Įdiegta Smart Web sistema.